FRANKHUGO och FRANKHUGO.se är ett varumärke och en marknadsplats inom Blocho Impex AB, 556288–0350, Betesgränd 11, 167 66 Bromma.
Genom FRANKHUGO erbjuder vi produkter för smak- och dryckesupplevelser. Hos oss hittar du prisvärda produkter med hög kvalitet och snygg design.
1. Generellt
Information och kontaktuppgifter
Avtal ingås med:
Blocho Impex AB, Frankhugo
Org.nr 556288-0350
Postadress: Betesgränd 11, 167 66 Bromma
Lager:
Stockholms Frihamn
Magasin 6
Frihamnsgatan 58
115 56 Stockholm
Vid ankomst ring 08 – 80 27 27
Showroom:
Stockholms Frihamn
Magasin 6, Entré 3
Frihamnsgatan 58
115 56 Stockholm
Försäljning:
08 – 80 27 27
[email protected]
[email protected]
Fakturor:
Avtal om köp
Avtal om köp ingås när du väljer att skicka din beställning till oss och din order är då bindande. Orderbekräftelse skickas kort därefter. Om eventuell felaktighet i beställningen uppstår kontaktar du oss.
Vi säljer endast hela förpackningar. Vid en beställning som inte motsvarar artikelns förpackningsstorlek, justeras antalet artiklar automatiskt upp till närmaste hel förpackning.
Om vi endast kan leverera delar av en beställning läggs artiklarna vi inte kan leverera automatiskt på en restlista. Förväntat leveransdatum för artiklar som inte kan levereras meddelas samtidigt som orderbekräftelse skickas.
Priser – fritt vårt lager
Priser som lämnas i orderbekräftelse och faktura från Frankhugo är aktuella priser per styck eller per förpackning netto (exklusive moms) för artiklar fritt vårt lager.
Priserna inkluderar inte kostnader för frakt och emballage. Eventuella kostnader för frakt och emballage tillkommer och adderas på fakturan. Kostnader för frakt och emballage beror på hur stor ordern är och vilket fraktavtal som används.
Kostnader för frakt och emballage enligt vårt fraktavtal återfinns i särskild prislista.
Vi tar ut kostnader för frakt av prover och kostnaden beror på vilket fraktavtal som används.
Om en leverans inte tas emot och vårt fraktavtal används, tar vi ut extra kostnader som uppstår i samband med väntetider för speditör eller bokning av ny frakt. Dessa kostnader faktureras separat.
Priser – fraktfritt avtal
Vid fraktfritt avtal är alla beställningar över 2 000 kronor fraktfria. Vid beställningar mellan 1 krona och 1 999 kronor tillkommer en fraktkostnad på 299 kronor.
Felaktiga priser
Vi har många artiklar i vårt sortiment och i ovanliga fall kan ett pris bli felaktigt. Om du beställt en produkt till ett felaktigt pris kontaktar vi dig och förbehåller oss rätten att justera priset, alternativt låta dig ångra beställningen.
Tillgänglighet
Vi har ett brett utbud av artiklar i eget lager, men vid större beställningar kan vissa av dessa artiklar vara beställningsvaror. Vi har även ett utbud av tusentals artiklar som beställningsvaror genom de fabriker vi samarbetar med.
Om en leverans skulle bli försenad kommer vi att kontakta dig.
Produktinformation och bilder
Vi reserverar oss för att produktinformation som finns på hemsidan kan vara felaktig på grund av tryckfel. Observera att produktbilder på hemsidan ibland kan skilja sig från verkligheten och inte alltid är en exakt återgivning av den riktiga produkten.
2. Leveranser
Leveransalternativ – fritt vårt lager
Det finns tre sätt att få varorna. Önskemål anges när ordern läggs och kan inte ändras efter att orderbekräftelse skickats.
a. Vårt fraktavtal: Vi använder DHL för frakter inom Sverige och Best Bud för frakter inom Stor-Stockholm. Fraktkostnad tillkommer på fakturan.
b. Egna fraktavtal: Aktuellt avtalsnummer anges när ordern läggs.
c. Det går också bra att hämta varorna själv på följande adress:
Stockholm Frihamn
Magasin 6
Frihamnsgatan 58
115 56 Stockholm
08-80 27 27
När våra fraktavtal används är det viktigt att ange kontaktuppgifter till mottagaren samt vilken tidpunkt som passar mottagaren. Om tidpunkt inte anges utgår vi ifrån DHL:s ordinarie utleveranstider. Detta ska ske i samband med att ordern läggs. Leveranser som inte kan tas emot medför extra kostnader som faktureras dig som köpare.
Om en beställning dellevereras faktureras fraktkostnad för varje delleverans.
Vi packar varor på EUR-pall, halvpall och i kartong beroende på storlek och vikt på beställningen. Vi strävar alltid efter att packa varorna så att frakten blir så billig som möjligt och med minsta möjliga miljöpåverkan.
Leveransalternativ – fraktfritt avtal
Vi använder DHL för frakter inom Sverige och Best Bud för frakter inom Stor-Stockholm. En fraktkostnad på 299 kronor tillkommer på fakturan vid beställningar under 2 000 kronor. Beställningar över 2 000 kronor är fraktfria i hela Sverige.
Det är viktigt att ange kontaktuppgifter till mottagaren samt vilken tidpunkt som passar mottagaren. Om tidpunkt inte anges utgår vi ifrån DHL:s ordinarie utleveranstider. Detta ska ske i samband med att beställningen kommer till oss. Observera att leveranser som inte kan tas emot medför extra kostnader som faktureras dig som köpare oavsett ordervärde.
Om en beställning dellevereras faktureras fraktkostnad för varje delleverans.
Vi packar varor på EUR-pall, halvpall och i kartong beroende på storlek och vikt på beställningen. Vi strävar alltid efter att packa varorna så att frakten blir så billig som möjligt och med minsta möjliga miljöpåverkan.
Leveranstider
Order som läggs innan klockan 10 på vardagar skickas samma dag från vårt lager i Stockholm.
Varor levereras normalt nästkommande arbetsdag till alla kunder i Götaland, Svealand och södra Norrland. Till övriga Norrland och till Gotland är leveranstiden normalt 2 arbetsdagar. Till mindre orter som inte har dagliga utkörningar kan leveranstiderna bli längre.
Fabriksbeställningar samt varor med egen dekor eller logotyp tar längre tid eftersom de behöver produceras.
Aviseringar och bekräftelser
Efter att du skickat in en beställning får du kort därefter en orderbekräftelse från oss. Om din önskade tidpunkt för leverans inte kan uppfyllas kontaktar vi dig. När din beställning skickas från vårt lager får du eller din kund, beroende på vart varorna ska levereras, ett mejl från fraktbolaget där det går att spåra leveransen. Har vi inte fått någon mejladress vid beställningen sker ingen notifiering.
Leveransförseningar
När din beställning lämnat vårt lager så övergår ansvaret för varorna till dig som kund, detta gäller även när du använder vårat fraktavtal. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från alla ersättningskrav till kund gällande leveransförseningar eller andra händelser som orsakats av våra leverantörer eller av fraktbolag efter upphämtning på vårt centrallager.
3. Betalning
Betalning sker till oss genom att vi skickar en faktura. Fakturan skickas till dig samma dag som varorna skickas från vårt lager, eller senast dagen efter beroende på vilken tid som varorna skickades.
Du betalar normalt i efterskott med en kredittid på 30 dagar. Om du är en ny återförsäljare för oss, eller vid större affärer, kan vi begära förskottsbetalning.
I samband med godkänt prov av artiklar med egen dekor eller logotyp, betalar du som är ny kund 20 % av ordervärdet i förskott med 5 bankdagars kredit.
4. Ångerrätt och returer
Lagervaror
Det är inga problem att ändra eller ta bort en beställning av varor från vårt lager fram tills att orderbekräftelse skickats till dig.
För redan packade och bokade varor tar vi ut en avgift för administration motsvarande 10 procent av ordervärdet eller minst 500 kronor.
Vi har 7 dagars returrätt på obrutna förpackningar av våra lagervaror. En avgift för returer tas ut motsvarande 10 procent av ordervärdet eller minst 500 kronor.
Beställningsvaror
Med beställningsvaror avses artiklar som vi inte har i vårt lagersortiment.
Det är ingen ångerrätt på beställningsvaror. Du kan inte makulera en order efter att orderbekräftelse har skickats från oss.
Det är ingen returrätt på beställningsvaror.
Vid beställning av artiklar med en ny egen dekor eller logotyp tar vi ut en avgift på 20% av ordervärdet om du makulerar din order efter att orderbekräftelsen godkänts. Du kan inte makulera ordern efter godkänt prov av artiklar med egen dekor eller logotyp.
5. Reklamationer
Fabrikationsfel
Är det fabrikationsfel eller annat fel på produkten så är det fri returrätt, om inget annat angivits på orderbekräftelsen.
Kontakta oss via [email protected] där du beskriver felet. Vi behöver uppgifter om hur många artiklar som är defekta och foton som inkluderar allt gods. Ange också ordernummer.
Reklamationen ska ske inom skälig tid för normalt användande, vi har inget gränsvärde så hör av dig så hjälper vi till.
Skador under frakt
Om produkten skadats under frakt kan vi behöva kontakta speditören innan vi kan besluta om och hur reklamationen ska hanteras.
Kontakta oss via [email protected] där du beskriver felet.
Vi behöver uppgifter om
Reklamationen ska ske inom två (2) arbetsdagar.
6. Integritetspolicy
Vi behandlar personuppgifter av flera skäl. Men det handlar nästan alltid om att hantera frågor och orders tillsammans med dig. Målet är att du ska känna dig trygg när du lämnar personuppgifter till oss. Här beskriver vi hur, varför och vilka personuppgifter vi behandlar.
Personuppgifterna som vi behandlar kan vara uppgifter som du lämnar till oss för din egen eller någon annans räkning i samband med att du har en dialog med oss. Ibland hämtar vi information från andra källor, exempelvis arbetsgivare och adressregister.
Vi samlar in och behandlar uppgifter om dig för att:
Du kan bli ombedd att lämna någon eller några av dessa uppgifter:
Vi är skyldiga enligt lag att behandla personuppgifter för att fullfölja avtalen med dig och följa bokföringslagen.
Personuppgifterna kommer endast att göras tillgängliga för personer som behöver ha tillgång till uppgifterna för att kunna utföra sina arbetsuppgifter.
Vi använder personuppgifter för att rikta direktreklam och erbjudanden till våra kunder. För att vi ska kunna rikta marknadsföring och erbjudanden som är relevanta för dig som kund gör vi ibland urval som baseras på engagemang eller köpbeteende.
Informationen behåller vi så länge som du är kund hos oss. Om det inte föreligger ett kundförhållande så behåller vi informationen så länge som det är nödvändigt för syftet med behandlingen.
Du har rätt att efterfråga ett s.k. registerutdrag med information om vilka personuppgifter som vi behandlar om dig. Du har rätt till denna information kostnadsfritt i enlighet med gällande lagar och regler. Du har dessutom rätt att när som helst begära att vi antingen rättar, blockerar eller raderar personuppgifter i enlighet med vad som anges i tillämplig lag.
Denna information om personuppgiftsbehandling är endast tillämplig på denna webbsida. Vår webbsida innehåller länkar till andra webbsidor. Vi är inte ansvariga för innehåll på externa webbsidor även om länkar hänvisar till dem.
Personuppgiftsansvarig är Blocho Impex AB. För frågor angående hanteringen av personuppgifterna eller en begäran enligt stycket ovan ber vi dig kontakta oss på [email protected]
7. Force Majeure
Vid särskilda omständigheter är vi befriade från att fullgöra förpliktelser enligt dessa villkor. Som befriande omständighet ska anses vara bland annat myndighetsåtgärd, ändrad eller nytillkommen lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad/strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel restriktioner, varningar, försäljningsförbud etcetera.